case study
Autohandel Wilus
Strona wizerunkowa i identyfikacja wizualna





Branding i
strony dla firmy Autohandel Wilus
Autohandel Wilus to niemiecka firma z blisko 30-letnim stażem, specjalizująca się w sprzedaży nowych oraz używanych samochodów. Współpracując z nimi, mieliśmy przyjemność stworzyć stronę internetową, która podkreśla autentyczność marki oraz prezentuje ich atrakcyjną ofertę sprzedażową. Ponadto, zaprojektowaliśmy dla nich nowoczesny branding, w tym logo, teczkę oraz papier firmowy.

Cel projektu
oraz wyzwania.
W naszej współpracy z firmą Autohandel Wiluś szybko zauważyliśmy, że choć działają na rynku od wielu lat z sukcesem, stają przed wyzwaniami adaptacji do współczesnych standardów cyfrowej obecności. W erze internetu pierwsze wrażenie często opiera się na prezentacji marki online, a profesjonalna strona internetowa oraz spójna identyfikacja wizualna stają się nieodzownym elementem sukcesu. Wygląd, komunikacja oraz dostępność dla klienta są kluczowe. Zidentyfikowaliśmy konkretne problemy, przed którymi stała firma Autohandel Wiluś, a następnie zaproponowaliśmy i wdrożyliśmy skuteczne rozwiązania, aby wzmocnić ich pozycję w świecie motoryzacyjnym.
Problem
- brak profesjonalnej strony oraz brak potwierdzenia autentyczności klienta jako sprzedawcy
- Firma mimo wielu lat na rynku nie posiadała elementów identyfikacji wizualnej takiej jak logo firmy, teczka, oraz wizytówki. W ciagu tych kilkunastu lat były podejmowane próby lecz kończyły się niezadowoleniem klienta i nie wprowadzeniem ich ostatecznie do użytku.
- brak prostego przekierowania do ofert z samochodami
- brak informacji na temat firmy oraz wyróżniających ją elementów na rynku
- kontakt możliwy tylko telefoniczny w godzinach pracy firmy
A oto konkretne działania naprawcze:
Rozwiązanie
- Dodanie galerii na stronę pokazującą profesjonalny salon samochodowy, dodanie opinii klientów
- Stworzenie kilku propozycji loga, którymi klient był zachwycony. Stworzenie również papieru firmowego teczki oraz wizytówki. Takie działania pomogły firmie budować profesjonalny wizerunek, wiarygodność oraz odróżniało ją na tle konkurencji
- Dodanie w menu zakładki “przeglądaj samochody”, dzięki której w łatwy sposób można przejść do ofert samochodowych
- Stworzenie elementów na stronie które pokazują co wyróżnia ich na tle konkurencji
- Stworzenie formularza kontaktowego

Kompleksowa
identyfikacja wizualna
Paweł przygotował dla naszego Klienta serię propozycji logotypów, mających na celu podkreślenie unikalności i profesjonalizmu firmy. Każdy z tych projektów został stworzony z myślą o tym, aby stać się nie tylko symbolem, ale również mocnym fundamentem identyfikacji wizualnej marki.
Nie zatrzymaliśmy się jedynie na logo. Opracowaliśmy całą gamę materiałów wizualnych: od wizytówek, przez papier firmowy, aż po eleganckie teczki. Całość tworzy spójny, nowoczesny i zapadający w pamięć wizerunek, który nie tylko odzwierciedla wartości naszego Klienta, ale także pozwoli mu zyskać przewagę w kontaktach biznesowych i wyróżnić się wśród konkurentów.




Przygotowanie
nowego wyglądu.
Po otrzymaniu akceptacji makiety, nasz zespół wkracza w kolejny etap – kreowanie wyglądu nowej strony. Nasz grafik starannie dobiera paletę kolorów i kreuje spójny, atrakcyjny design. Gdy wizualna koncepcja zostaje zatwierdzona przez klienta, przechodzimy do etapu kodowania i wdrożenia.



Kodowanie
strony internetowej
Do wykonania strony internetowej wybraliśmy CMS WordPress z autorskim szablonem wykonanym specjalnie dla tego projektu. Tworzenie stron na własnym szablonie, a nie na szablonie oferowanym np. na ThemeForest daje nam kilka kluczowych korzyści:
- Możemy niemal doskonale odwzorować projekt graficzny na stronę internetową.
- Posiadamy szerokie możliwości optymalizacji strony, co przekłada się na jej błyskawiczne ładowanie.
- Interfejs użytkownika przeznaczony do wprowadzania treści jest niezwykle intuicyjny.
Tworząc strony internetowe zawsze dbamy o to, aby dodawanie treści było maksymalnie uproszczone. WordPress od pewnego czasu oferuje system zarządzania treścią za pomocą bloków. W ramach projektu podzieliliśmy cały design na osobne bloki, z których można składać podstrony jak z klocków lego. Na poniższym zrzucie ekranu można zobaczyć jak wygląda edycja pierwszego bloku na stronie głównej.

Optymalizacja
strony
Poniżej mamy nasz wynik optymalizacji a po prawej stronie wynik starej strony.

Opublikowanie
strony
Po zakończeniu programowania oraz dogłębnych testach byliśmy gotowi na publikację. Po otrzymaniu wszystkich danych dostępowych przeprowadziliśmy podmianę strony w godzinach jej mniejszego obciążenia, aby nie powodować utrudnień dla potencjalnych klientów.