case study

Autohandel Wilus

Usługa:

Strona wizerunkowa i identyfikacja wizualna

Zakres prac:
Makietowanie UX/UI, webdesign
Branding
Kodowanie
Optymalizacja prędkości
Wsparcie techniczne po włączeniu strony
Zespół:

Branding i
strony dla firmy Autohandel Wilus

Autohandel Wilus to niemiecka firma z blisko 30-letnim stażem, specjalizująca się w sprzedaży nowych oraz używanych samochodów. Współpracując z nimi, mieliśmy przyjemność stworzyć stronę internetową, która podkreśla autentyczność marki oraz prezentuje ich atrakcyjną ofertę sprzedażową. Ponadto, zaprojektowaliśmy dla nich nowoczesny branding, w tym logo, teczkę oraz papier firmowy.

Cel projektu
oraz wyzwania.

W naszej współpracy z firmą Autohandel Wiluś szybko zauważyliśmy, że choć działają na rynku od wielu lat z sukcesem, stają przed wyzwaniami adaptacji do współczesnych standardów cyfrowej obecności. W erze internetu pierwsze wrażenie często opiera się na prezentacji marki online, a profesjonalna strona internetowa oraz spójna identyfikacja wizualna stają się nieodzownym elementem sukcesu. Wygląd, komunikacja oraz dostępność dla klienta są kluczowe. Zidentyfikowaliśmy konkretne problemy, przed którymi stała firma Autohandel Wiluś, a następnie zaproponowaliśmy i wdrożyliśmy skuteczne rozwiązania, aby wzmocnić ich pozycję w świecie motoryzacyjnym.

Problem

  • brak profesjonalnej strony oraz brak potwierdzenia autentyczności klienta jako sprzedawcy
  • Firma mimo wielu lat na rynku nie posiadała elementów identyfikacji wizualnej takiej jak logo firmy, teczka, oraz wizytówki. W ciagu tych kilkunastu lat były podejmowane próby lecz kończyły się niezadowoleniem klienta i nie wprowadzeniem ich ostatecznie do użytku.
  • brak prostego przekierowania do ofert z samochodami
  • brak informacji na temat firmy oraz wyróżniających ją elementów na rynku
  • kontakt możliwy tylko telefoniczny w godzinach pracy firmy

A oto konkretne działania naprawcze:

Rozwiązanie

  • Dodanie galerii na stronę pokazującą profesjonalny salon samochodowy, dodanie opinii klientów
  • Stworzenie kilku propozycji loga, którymi klient był zachwycony. Stworzenie również papieru firmowego teczki oraz wizytówki. Takie działania pomogły firmie budować profesjonalny wizerunek, wiarygodność oraz odróżniało ją na tle konkurencji
  • Dodanie w menu zakładki “przeglądaj samochody”, dzięki której w łatwy sposób można przejść do ofert samochodowych
  • Stworzenie elementów na stronie które pokazują co wyróżnia ich na tle konkurencji
  • Stworzenie formularza kontaktowego

Kompleksowa
identyfikacja wizualna

Paweł przygotował dla naszego Klienta serię propozycji logotypów, mających na celu podkreślenie unikalności i profesjonalizmu firmy. Każdy z tych projektów został stworzony z myślą o tym, aby stać się nie tylko symbolem, ale również mocnym fundamentem identyfikacji wizualnej marki.

Nie zatrzymaliśmy się jedynie na logo. Opracowaliśmy całą gamę materiałów wizualnych: od wizytówek, przez papier firmowy, aż po eleganckie teczki. Całość tworzy spójny, nowoczesny i zapadający w pamięć wizerunek, który nie tylko odzwierciedla wartości naszego Klienta, ale także pozwoli mu zyskać przewagę w kontaktach biznesowych i wyróżnić się wśród konkurentów.

Makieta
nowej struktury.

Po dokładnej analizie branży oraz zrozumieniu wyzwań naszego klienta, przystąpiliśmy do kreowania makiety strony. Ta wstępna wersja strony internetowej pozwala na wizualne przedstawienie struktury i kluczowych elementów witryny. Dzięki temu gwarantujemy, że informacje są prezentowane w sposób jasny i przemyślany, a użytkownik ma łatwy dostęp do najistotniejszych części serwisu.

Po wykonaniu makiety wspólnie z klientem ją przeanalizowaliśmy i wypracowaliśmy wspólną wersję, która została bazą dla projektu nowej wersji strony internetowej.

Przygotowanie
nowego wyglądu.

Po otrzymaniu akceptacji makiety, nasz zespół wkracza w kolejny etap – kreowanie wyglądu nowej strony. Nasz grafik starannie dobiera paletę kolorów i kreuje spójny, atrakcyjny design. Gdy wizualna koncepcja zostaje zatwierdzona przez klienta, przechodzimy do etapu kodowania i wdrożenia.

Kodowanie
strony internetowej

Do wykonania strony internetowej wybraliśmy CMS WordPress z autorskim szablonem wykonanym specjalnie dla tego projektu. Tworzenie stron na własnym szablonie, a nie na szablonie oferowanym np. na ThemeForest daje nam kilka kluczowych korzyści:

  • Możemy niemal doskonale odwzorować projekt graficzny na stronę internetową.
  • Posiadamy szerokie możliwości optymalizacji strony, co przekłada się na jej błyskawiczne ładowanie.
  • Interfejs użytkownika przeznaczony do wprowadzania treści jest niezwykle intuicyjny.

Tworząc strony internetowe zawsze dbamy o to, aby dodawanie treści było maksymalnie uproszczone. WordPress od pewnego czasu oferuje system zarządzania treścią za pomocą bloków. W ramach projektu podzieliliśmy cały design na osobne bloki, z których można składać podstrony jak z klocków lego. Na poniższym zrzucie ekranu można zobaczyć jak wygląda edycja pierwszego bloku na stronie głównej.

Ekran edycji treści na stronie głównej, który pozwala w prosty sposób dodawać zmiany. Podgląd witryny znajduje się po lewej stronie, natomiast interfejs do wpisywania danych znajduje się w prawym pasku bocznym.

Optymalizacja
strony

Poniżej mamy nasz wynik optymalizacji a po prawej stronie wynik starej strony.

Opublikowanie
strony

Po zakończeniu programowania oraz dogłębnych testach byliśmy gotowi na publikację. Po otrzymaniu wszystkich danych dostępowych przeprowadziliśmy podmianę strony w godzinach jej mniejszego obciążenia, aby nie powodować utrudnień dla potencjalnych klientów.

Doskonała współpraca

Bardzo dobra współpraca. Profesjonalizm w podejściu do klienta, zaangażowanie w projekt i oczywiście efekt finalny – taki jaki oczekiwaliśmy. Polecam 🙂

Marketing Manager, Bpower
Aleksandra Bendek
Jestem zachwycona umiejętnościami i zaangażowaniem waszego zespołu programistów!

Jestem zachwycona umiejętnościami i zaangażowaniem waszego zespołu programistów! Pracujemy razem od lat i jestem nieustannie zdumiona kreatywnymi rozwiązaniami i technicznym mistrzostwem, które programiści front-end z Web Design Talents wnoszą do każdego projektu! Wiedzą, jak urzeczywistnić nasze wizje i zawsze są gotowi myśleć nieszablonowo. Mogę polecić ten zespół bez wahania i czekam na więcej udanej współpracy!

CEO, Prima-Line.de
Katarzyna Tichnowetzki