case study
Bpower
fotowoltaika
Strona wizerunkowa i identyfikacja wizualna
Przeprojektowana
wizja fotowoltaiki dostosowanej do klienta
Bpower to jedna z najszybciej rozwijających się firm z branży fotowoltaiki w województwie zachodniopomorskim. W ramach naszej współpracy stworzyliśmy nową wersję strony internetowej i identyfikacji wizualnej, ponieważ ich poprzednia wersja odstawała od aktualnych standardów zarówno wizualnie, jak i pod względem technicznym.
Cel projektu
oraz wyzwania.
Głównym celem projektu było stworzenie strony internetowej, która przedstawi firmę Bpower jako profesjonalną i godną zaufania firmę do wykonania instalacji fotowoltaicznej lub montażu pompy ciepła. Oprócz tego strona ma spełniać dodatkową funkcję wstępnego przedstawienia oferty i zachęcenia zainteresowanych osób do kontaktu ze sprzedawcą.
Podczas naszej analizy działalności Bpower dostrzegliśmy kluczowe wyzwania, z którymi firma się boryka:
Problem
- mała autentyczność w sieci, brak przedstawionej oferty – Stara strona nie była responsywna, przez co klienci nie mogli przeglądać jej na telefonach
- brak przedstawionych autentycznych korzyści z zamontowania paneli fotowoltaicznych dla klienta
- Brak tworzenia szybkich ofert przez sprzedawców handlowych w czasie rzeczywistym na spotkaniu z klientem
W oparciu o dokładną analizę potrzeb firmy Bpower, przedstawiliśmy konkretne działania naprawcze:
Rozwiązanie
- Budowanie wizerunku BPower: Przedstawienie firmy BPower jako profesjonalną i godną zaufania firmę do wykonania instalacji fotowoltaicznej lub montażu pompy. Stworzenie slidera z dotychczasowymi projektami wykonanymi przez firme bpower oraz dodanie opinii klientów na stronę.
- Pełna Kompatybilność: Strona jest responsywna i można przeglądać ją na telefonach i tabletach.
- Praktyczne Narzędzia dla Klienta: Stworzenie kalkulatora oszczędności, dzięki któremu klient widzi jakie dużo może zaoszczędzić na przestrzeni lat.
- Sprawniejsza Sprzedaż: Stworzenie Generatora ofert dla sprzedawców fotowoltaiki. Dzięki temu generatorowi sprzedawca jest w stanie stworzyc profesjonalną ofertę dopasowana do potrzeb klienta w czasie rzeczywistym podczas spotkań z klientami.
Odświeżenie
wizerunku.
Pierwszym krokiem było odświeżenie logo firmy, przekształcając je w wersję wektorową. Dotychczas klient posiadał jedynie rastrowy format logo w pliku png. Było to niezbędne, ponieważ firma aktywnie uczestniczy w różnych akcjach społecznych, a ich logo pojawia się w gazetach i na ulotkach. Bez wersji wektorowej, wydrukowane logo nie prezentowało się najlepiej.
W trakcie procesu poznawania marki, w ramach odświeżenia identyfikacji wizualnej, przygotowaliśmy nowy wariant logo. Jednak po szerszych konsultacjach doszliśmy do wniosku, że zmiana logo na obecnym etapie firmy byłaby myląca dla odbiorców więc postanowiliśmy kontynuować prace zgodnie z pierwotnym kierunkiem. Dopełnieniem naszej współpracy była również aktualizacja części identyfikacji wizualnej, która obecnie służy firmie w jej działaniach.
Przygotowanie
nowego wyglądu.
Po otrzymaniu akceptacji makiety, nasz zespół wkracza w kolejny etap – kreowanie wyglądu nowej strony. Nasz grafik starannie dobiera paletę kolorów i kreuje spójny, atrakcyjny design. Gdy wizualna koncepcja zostaje zatwierdzona przez klienta, przechodzimy do etapu kodowania i wdrożenia.
Kodowanie
strony internetowej
Do wykonania strony internetowej wybraliśmy CMS WordPress z autorskim szablonem wykonanym specjalnie dla tego projektu. Tworzenie stron na własnym szablonie, a nie na szablonie oferowanym np. na ThemeForest daje nam kilka kluczowych korzyści:
- Możemy niemal doskonale odwzorować projekt graficzny na stronę internetową.
- Posiadamy szerokie możliwości optymalizacji strony, co przekłada się na jej błyskawiczne ładowanie.
- Interfejs użytkownika przeznaczony do wprowadzania treści jest niezwykle intuicyjny.
Tworząc strony internetowe zawsze dbamy o to, aby dodawanie treści było maksymalnie uproszczone. WordPress od pewnego czasu oferuje system zarządzania treścią za pomocą bloków. W ramach projektu podzieliliśmy cały design na osobne bloki, z których można składać podstrony jak z klocków lego. Na poniższym zrzucie ekranu można zobaczyć jak wygląda edycja pierwszego bloku na stronie głównej.
Kalkulator
oszczędności
Jednym z fascynujących wyzwań w tym projekcie było stworzenie kalkulatora, który oblicza oszczędności wynikające z montażu instalacji fotowoltaicznej. Umożliwia on błyskawiczne zrozumienie, ile środków zostanie zachowane w kieszeni inwestora po zdecydowaniu się na instalację.
Optymalizacja
strony
Poniżej mamy nasz wynik optymalizacji a po prawej stronie wynik starej strony.
Opublikowanie
strony
Po zakończeniu programowania oraz dogłębnych testach byliśmy gotowi na publikację. Po otrzymaniu wszystkich danych dostępowych przeprowadziliśmy podmianę strony w godzinach jej mniejszego obciążenia, aby nie powodować utrudnień dla potencjalnych klientów.
Opieka i konsultacje
po zakończeniu projektu
Po zakończeniu projektu, dział marketingu firmy Bpower zdecydował się na kontynuowanie naszej współpracy. W ramach abonamentu opiekujemy się stroną internetową i pilnujemy, aby wszystko perfekcyjnie działało. Zapraszamy do zapoznania się naszą usługę opieki nad stroną WordPress.